March 14, 2011

My Princess

Alhamdulilah i selamat melahirkan seorang puteri 


muka yang xsempat nak touch up

nie rupa umairah dah sebulan lebih..next gambar i akan upload


update: 
NAMA - NUR UMAIRAH BINTI MOHD  MUZLI
TEMPAT - HOSPITAL SUNGAI BULOH
BERAT - 3.1KG


pengalaman bersalin n berpantang akan i update for next post ok...

January 10, 2011

Still Counting Days,,,

Salam,

Mula-mula nak gtau yg kandungan i dah masuk 39weeks...still xder tanda2 nak bersalin...masih menunggu sign of pregnant...even my frens pun rmai yang due date same cam i dah bersalin..congrats to fara, za and zatil also...hehehehe...actually Allah s.W.t bb nak nak uji even kita nie jenis yang bersabar atau tidak..insyaallah masanyer akan tiba...just keep waiting n always pray to Allah s.W.t smoga i and bb selamat....

Manyak jugak i dapat info daripada many blogger yang dah ada pengalaman bersalin n anak..totally i kne prepare dari segi mental n fizikal..air selusuh ngan akar bunga siti fatimah i xminum g..since rmai yang cakap kalo dah kuar tanda nak bersalin, "baru la u minum"..so tunggu la kuar tanda baru la minum itu pun kalo sempat n i ingat...hehehehehe..

Di sini juga i nak ucapkan thanks to my elder sister, sister, brother in law, my mom n dad n xlupa gak kepada my niece yang sudi menjenguk adik/anak/makcik di Putrajaya..sangat2 terharu...skang nie cam2 perkara nak di pk...hehehehe...persiapan untuk menyambut kelahiran bb ku..Semalam sempat i g MYDIN untuk beli kain batik (borong yang murah2 jer-6 helai)-barang2 yang nak dibawak ke umah my parents tuk proses berpantang...xtau la berpantang t camner..coz  i nie kuat makan...lei ke nak control makan?..insyaallah lei..doa2kan..


January 4, 2011

Jalan-jalan, Bersiar-siar dan Makan-makan

Salam...

Semenjak kandungan i masuk @38weeks ini (sebenarnya sebelum nie pun i memilih makan gak...nak makan mahal2 jer...sampai kopak gak duit hubie i..)...asyik nak makan mewah2 ajer...yang tak larat nyer dah sarat mengandung nie pun nak berjalan-jalan g...i memang tak lei duk diam kat umah...erm...sampai i kne mare ngan my mom n dad, kak ipar n hubie...hehehhe...i ckap insyaallah xder pe2 buruk berlaku...tawakal pada Allah s.w.t...degil i niekan..berikut merupakan aktiviti yang i wat sepanjang cuti yang ada...hohoh00h0h0

Date : 31.12.2010
Location : Restoran Padi, Cyberjaya
Time: 10.30 pm

sowi kamera xbepa nak cantik..see my 'bump'
yang semakin nak meletop


Date: 01.01.2011
Location: Kenny Rogers Roasters, Giant Damansara
Time: 6.00 pm



Actually i celebrate bezday my sister yang ke-11...lambat wish kat dier...xsempat nak candid hidangan plate besar kami iaitu ayam quarter meal masing2...coz lapau bebenor...hihihihi

Date: 02.01.2011
Location: Rumah Pengantin Perempuan, Klang Meru
Time: 12.00 pm

Masakan JAWA yg sedap n dijamu ngan air sirap dan soya buatan sendiri...memang i bertambah2 makan...hohhohoho..ramai sangat orang masa nie...sesak nafas gak lar i...xp sempat diselamatkan oleh hubie i...Actually i ikut rombongan belah laki yang pakai baju pengantin kaler purple nak ke pink gtu...congrats both of u..

December 30, 2010

Kandungan Minggu ke-37++

Salam...

Semalam i pergi KK Putrajaya..seperti biasa 4 checkup..kali nie xde lar nak menunggu lama...so after nama i kene panggil (i last patient bagi sesi pagi hingga pukul 1.15 pm)...nurse check i pnya urine, weight, ctg BB n next appointment 4 checkup...the RESULT:-

URINE : NB (normal)
WEIGHT: BERTAMBAH SEMANYAK 1 KG
CTG BB: OK
NEXT APPOINTMENT: 5.1.2011

paling excited n sronok i dengar dari nurse kat ctu..."bb head is already engaged"...just keep waiting my bb deliver...alhamdulilah...puas gak memujuk anak i...hehehehe..

December 29, 2010

Jalan-jalan ke IKEA, IKANO & THE CURVE


Assalamualaikum w.b.t



Penat sungguh berjalan-jalan sampai lupa yang i nie mak preggie yang xsedar diri...hehheheh...ahad yang lepas (26.12.2010) i n hubie g jalan-jalan ke IKEA, IKANO & THE CURVE...nampak cam manyak ajer tempat i g...actually tempat semua nie dkat2 jer...xp mau mengah jugak i nak jalan2 n shopping2 membawa perut yang memBOYOT nie..hihihi...kat IKEA sempat i beli :


muka yang cam nak meletop...waaaaa...tembam nyer









rangka-rangka wardrobe (nama: ANEBODA-kalo xsilap lar)


finish (assist by me)

tub bath udak kocik...huhuhuh (posisi depan)

(posisi belakang)...ada getah (blue colour) n tub bath
tak mudah bergerak..

bukan nak tunjuk sofa tue..tapi tempat letak remote...
smart n kemas ckit kan...

sowi kepala t nak kene teleng ckit...huhuhu..chair tue dah lama beli...
yg nak ditunjuk nyer bantal kat wheelchair tue...



di IKANO i beli:-

sempat snap pic hubie yang bertungkus lumus
mengangkat wardrobe (buy at IKEA) ke kereta...cian die



kaki yang udah nak meletop..baru jalan kat IKEA jer

style langsir jepun untuk tutup pintu kat dapur yg sempat i beli...get 20% n percuma
penyandang kat dinding tue..

posisi belakang


di THE CURVE i beli:-


berus punya botol susu udak kocik

pergi MOTHERCARE I beli kat bawah:-

siap bagi penyangkut free g...
(g i memang kene g pun...beli mahal2 xdapat pe2...hohooh)

amik ko...baru dua barang dah sampai RM100++
(cantik punya pasal...g pun kualiti n kain pun sedap selesa)